Coraz większa dostępność ofert internetowych daje duże możliwości wyboru ich użytkownikom. Dla firm oznacza to jednak potrzebę jeszcze lepszego dopracowania swoich stron tak, aby jak najlepiej wypadały na tle konkurencji. Dlatego warto zagłębić się w temat user experience.
Ekspercki audyt użyteczności
Właściciele sklepów online czy stron internetowych, którym zależy na jak największej liczbie odwiedzających, powinni zadbać o to, by ich strona działała bezbłędnie i trafnie odpowiadała na oczekiwania użytkowników. Czasem nawet niewielkie błędy związane z funkcjonalnością, mogą sprawić, że internauta wybierze ofertę konkurencji. Bardzo pomocny w optymalizacji serwisu pod kątem potrzeb użytkownika może być audyt UX, który pozwoli wykryć i szybko naprawić pojawiające się problemy. Testy UX dobrze jest przeprowadzić u dwóch niezależnych ekspertów.
Czym są heurystyki Nielsena?
Ważnym elementem analizy użyteczności jest heurystyka Nielsena. W 1990 roku Jakob Nielsen wraz z Ralfem Molichem zaprezentował dziesięć heurystyk, które pomagają w łatwy sposób przeanalizować użyteczność pod kątem interakcji człowiek-komputer. Metoda Nielsena szybko dostarcza cennych informacji zwrotnych, które pomagają designerom wprowadzać zmiany już na wczesnym etapie tworzenia serwisu.
Co więcej analizę heurystyczną można stosować równolegle z innymi metodami, aby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki. Więcej informacji na temat tego czym są i do czego przydają się heurystyki Nielsena znajdziesz na stronie internetowej